Şubat-Mart 2025 Faaliyet Raporu

Şubat-Mart 2025 Dönemi Faaliyet RaporuSevgili site sakinleri, Noterler Sitesi Yönetim Kurulu olarak, Şubat-Mart 2025 dönemine ait faaliyet raporumuzu büyük bir titizlikle hazırladık. Bu raporla, geçtiğimiz iki ay boyunca gerçekleştirilen çalışmalar, alınan kararlar, bakım, onarım ve güvenlik gibi önemli konularda yapılan işlemler hakkında detaylı bilgi sunmayı amaçlıyoruz. Amacımız, şeffaflık ve ortak yaşam kalitemizi artırmak adına siz değerli sakinlerimizin bilgi sahibi olmasıdır. Raporumuzda, gelecekte planladığımız projelerin yanı sıra, mevcut durum ve gelişmeleri de bulabilirsiniz. Katkılarınız ve geribildirimlerinizle, ortak yaşamımızı daha da güçlendirmeye devam edeceğiz. İlginiz ve desteğiniz için teşekkür eder, sağlıklı ve huzurlu günler dileriz.

Noterler Sitesi Şubat – Mart25 Bülten Detayı
Değerli Maliklerimiz/Sakinlerimiz;
Merhaba! Yeni yönetim kurulu olarak sizlere genel kurulda verdiğimiz sözlerden birisi iki ayda bir
bülten yayınlamak ve sitemizle ilgili gelişmeleri bu yolla herkese duyurmaktı. İlk sayısını okumakta
olduğunuz bu bülten, en geç iki ayda bir sizlerle paylaşılacak.
15 yıl sitemize ellerinden geldiğince hizmet eden ve son genel kurulda aday olmaktan vazgeçen eski
yönetim kurulumuza tekrar teşekkür ediyoruz.
Bizler ilk iş olarak sitemizin mali ve idari durumunun röntgenini çıkardık. Haftada en az bir kez
yüzyüze bir araya gelerek acil almamız gereken aksiyonları belirledik. Yaptığımız tespit ve
aldığımız aksiyonları sizlerle de paylaşmak istiyoruz:
Tespitler ve Aksiyonlar:
• Göreve geldiğimizin ertesi günü, sitemizin bankadaki mevcutlarının (aidatlar ve kıdem fonları)
%25 faizle değerlendiğini gördük. Garanti Bankası ile iletişime geçerek 32 günden kısa vadeli
bağlanan hesaplarımızın oranını %38’e, daha uzun olanları ise %44’e yükseltilmesini sağladık. (4
milyon tl’nin %38 ve %25 ile bir ay değerlenmesinin arasındaki fark net 50bin, yıllık 600bin
tl’dir)
• Kıdem tazminatı fonlarımızın yetersiz olduğunu gözlemledik. Güvenlik için ayrılan kıdem
fonunun 300bin tl, mevcut site personelimizin kıdem fonunun Mart 2025 itibarı ile 2.8 milyon
tl’ye daha ihtiyacı olduğunu tespit ettik. Yeni bütçedeki demirbaş ücretleriyle toplanacak olan
1milyon 750bin tl kıdem tazminatı fonu katkısı da bu açığı kapatmaya ne yazık ki yetmemektedir.
• 1 Ocak 2025’te site avukatıyla iki yıllık yeni sözleşme imzalandığını, aylık ücretinin 17bin tl’den
30bin tl’ye çıkarıldığını gördük. Etrafımızdaki diğer sitelerin avukat ücretlerini sorguladığımızda
8bin tl ile 14 bin tl arasında değişen ücretler ödendiğini öğrendik. Avukatımızla bu durumun yeni
yönetimin elini bağladığını söyleyerek sözleşmeden feragat etmesini talep ettik fakat ne yazık ki
olumsuz dönüş aldık. Fesih için eski yönetimden destek talep ettik, görüşmeler devam
etmektedir.
• Yine 1 Ocak 2025’te mevcut mali müşavir ile de iki yıllık yeni sözleşme imzalandığını, ücretinin
aylık 8bin tl’den 15bin tl’ye çıkarıldığını gördük. Müzakereler sonucunda fesih bedeli ödemeden
ilişkimizi sonlandırdık. Yeni mali müşavirimizle kdv dahil aylık 7 bin TL bedelle bir yıllık
sözleşme imzaladık.
• İlk incelediğimiz konulardan biri de personele ödenen maaş ve fazla mesailerdi. 2024 yılında bazı
personellerin yılda 600 ile 780 saat arasında fazla mesai yaptıklarını, bunun bir kontrolünün de
yapılmadığını tespit ettik. Bunun kontrolü için gerekli önlemleri aldık ve göreve geldiğimiz Şubat
ayından itibaren fazla mesailerin hızla düştüğünü gözlemledik. (Ocak2025’te toplam 373 saat
fazla mesai karşılığı 73bin TL, Mart2025’te toplam 287 saat fazla mesai karşılığı 53bin TL ödeme
gerçekleşti. Site müdürümüzün desteğiyle Nisan 2025’te 190 saate ve 40bin TL’ye düşmesi
beklenmektedir)
• Sitemizin en büyük gider kalemlerinden ikincisi güvenlik için taşeron firmaya ödenen ücret.
Yıllardır bu görevi sağlayan ISS firması seçilirken, arşivde farklı bir firmadan gelen başka
teklifler göremediğimizden (belki sözlü teklifler alınmış olabilir), farklı firmalardan aynı şartlara
sahip teklifler istedik. Bu teklifleri referanslarıyla birlikte değerlendirip sitemize uygun olduğunu
düşündüğümüz farklı bir firmayla ilerlemeyi seçtik, bunu ISS’e bildirdiğimizde aylık 778bin tl
olan ödememizi 726bin tl’ye indirebileceklerini belirttiler. Bu indirimle birlikte 2025 yılı için
toplam 624 bin tl tasarruf ettik.
• Sitemizin Kasım 2024’ten bu yana müdürü bulunmuyordu. Bu durumun site çalışanlarının işe
giriş-çıkış, fazla mesai takibinde, site malzeme ve hizmet alım sisteminde, genel site disiplininin
üzerinde negatif etkilerini fark etmemizin üzerine; tamamen kariyer sitelerine verilen ilana
yapılan başvuruların değerlendirilmesi neticesinde gerçekleştirilen yüzyüze görüşmelerden sonra
yeni site müdürümüz Ender Sönmez’i bu göreve seçtik. Kendisinin sitemize şimdiden büyük
katkıları olduğunu iletmekten mutluluk duyuyoruz.
• Yasal zorunluluk haline gelen iş sağlığı ve güvenliği firmalarıyla çalışma konusunda 5 ayrı
firmadan teklif aldık. İçlerinden en uygun olanıyla aylık 3.500tl+kdv ücret karşılığında sözleşme
imzalalayarak sitenin bu konuda bir ceza almasının önüne geçtik. Ayda en az bir kez tüm
personel sitemize gelecek olan doktora muayene olacak, sitemizde iş güvenliği ile ilgili riskli
noktalar bu firma tarafından belirlenip bizlere iletilecek.
• Yüzme havuzu alanının kışın da orada bulunan tuvaletlerden dolayı açık tutulmasından kaynaklı
riskleri önlemek adına havuzun üzerini 1500kg ağırlığa dayanıklı, 5 yıl garantili bir file ile
kapattık. Bu işi yaparken 4 ayrı firmadan teklif alarak sitemiz için en uygun olanını seçtik.
• Sitemizdeki malzeme envanterinin güncel halini çıkardık, stok takip sistemi oluşturduk. Temizlik
malzemeleri bile artık kişilere zimmetli olarak, site müdürümüzün bilgisiyle teslim ediliyor.
• İlaçlama konusunda komşularımızın şikayetleri üzerine şu anda uygulanan sistemi
değerlendirdik. Bunun yanında 6 farklı ilaçlama firmasından aynı şartlarda yazılı teklif aldık.
Profesyonel bir ilaçlama firmasıyla çalışmanın hem komşularımızın ve ilaçlama yapan
personelimizin sağlığı açısından; hem de maddi açıdan daha doğru olduğunu gördük. 2024
yılında ilaç maliyeti ve ilaçlama yapan personele ödenen fazla mesai ücretleri toplamı aylık 20bin
tl iken; bu yıl gelen en iyi teklifle bu ücreti aylık 11 bin tl’ye düşürdük ve bu işi profesyonellere
teslim ettik. Nisan itibarıyla yeni firma ayda 1 kez olmak üzere ilaçlamalara başlıyor.
• Kazan dairelerimizde bulunun gaz kaçağı alarmlarının tümünün bozuk olduğunu tespit ettik.
Sitenin mevcut çalıştığı firma yeni cihazın her biri için 1400 TL teklif verdi, internet üzerinden
aynı cihazın adedini 550 tl’ye sipariş vererek toplam 20bin tl tasarruf sağladık.
• Elektrik kesildiği zaman merdivenlerimizde bulunan pilli ışıkların bir çoğunun bozuk olduğunu
komşularımızın uyarısıyla gördük. Tamamının onarımını ve pil değişimlerini gerçekleştirdik.
• Sitemizin A11-A12 blokları arasında bulunan ve üst kota çıkmamızı sağlayan merdivenin uzun
yıllardır bakımsız olması, aşırı korozyon ve mühendislik hataları nedeniyle eskimiş olmasından
kaynaklı olarak bir basamağı güvenlik arkadaşımızın aşağı inmesi sırasında çöktü. Herhangi bir
sağlık sorununa sebep olmadığı için çok şanslıyız. Merdiveni hemen ardından kullanıma kapatıp,
bir çok firmadan tamiri için keşif ve teklif talep ettik. Keşfe gelen tüm firmalar merdiven
iskeletinin sağlam olduğunu fakat basamakların ve sahanlıkların yenilenmesi gerektiğini
belirttiler. Buna göre gelen teklifler üzerinden en uygun olanı seçtik ve onarım işini başlattık.
• Bloklarımızdaki yangın riskleriyle ilgili konunun uzmanlarıyla bir araya geldik. Bu konuda
önümüzdeki ay firmaların gelip keşif yapmasını bekliyoruz.
• Geri dönüşüm konusuyla ilgili Beşiktaş Belediyesi ile iletişime geçtik ve blok içlerine konacak
olan geri dönüşüm kutularını ücretsiz temin ettik. Uygulamaya Nisan ayında başlıyoruz.
• Köpek gezdirme alanı yapılması ve kedi besleme noktalarının iyileştirilmesi için sitemizdeki
kullanılmayan alanların keşfini gerçekleştirdik. Nisan ayında bu konularda sakinlerimizle
toplantı yapacak, hem de çıktılarla ilgili aksiyonlarımıza başlayacağız.
• Bir çok küçük kalemde, farklı firmalardan teklif alarak tasarruflar sağladık. Örneğin ana
güvenlikteki bozulan bariyerin tamiri için yıllardır sitemizle çalışılan firma 11bin tl talep etmiş,
aldığımız diğer teklifler neticesinde 4.500 tl’ye tamir gerçekleştirilmiştir. Bir diğer örnek de
değişmesi gereken basınç dengeleme tankı için sürekli çalışılan firma 14.400 tl talep etmiş,
internette aynı ürünün çok daha ucuza satıldığını görmemiz üzerine; 9.500 tl’ye aynı firma
indirim sağlamıştır.
• Son olarak tüm malik ve sakinlerimize geniş kapsamlı bir anket gönderdik. Burada gelen
yanıtların analizini sizlerle paylaşmadan önce mümkün olan en geniş katılımı sağlamaya
çalışıyoruz. Anketi dolduran tüm komşularımız emin olsunlar ki tüm yanıtlarınızı, yorumlarınızı,
önerilerinizi ve şikayetlerinizi okuduk, okuyoruz. Sizlere anketi yanıtlayarak vermiş olduğunuz
destekten dolayı çok teşekkür ediyor, çıktıları en yakın zamanda sizlerle paylaşacağımızı
bilmenizi istiyoruz.
Daha değerli, yaşanılabilir, çevre dostu ve ortak paydada buluşabilen bir Noterler Sitesi için
çalışmalarımız devam ediyor. Destekleriniz ve iyi/kötü eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler.
Noterler Sitesi Yönetim Kurulu